Školský špeciálny pedagóg sa snaží účinne pomôcť žiakom ( i rodičom), aby sa v škole dobre cítili, zažívali úspech v kolektíve, aby zvládali rastúce nároky pri učení, prežívali radosť zo školskej práce a dokázali sa úspešne začleniť do spoločnosti.
Spôsob práce školského špeciálneho pedagóga
Pracuje so žiakmi individuálne aj skupinovo. Individuálna špeciálno-pedagogická intervencia je zameraná na zmiernenie negatívneho vplyvu poruchy alebo postihnutia na vzdelávacie výsledky. Reedukačné hodiny u každého žiaka sú prispôsobené výsledkom psychologickej a špeciálno-pedagogickej diagnostiky, to znamená, že sú zamerané na tie oblasti v ktorých majú žiaci deficity: techniku čítania, čítania s porozumením , rozvoj sluchového a zrakového vnímania, rozvoj pravoľavej a priestorovej orientácie, rozvoj slovnej zásoby, rozvoj jemnej motoriky a grafomotoriky, rozvoj číselných predstáv a základných matematických operácii, rozvoj koncentrácie a pozornosti...
Do procesu svojej práce zapája aj rodičov. Poskytuje materiály pre rodičov, aby vedeli, ako môžu svojim deťom pomôcť. Vysvetlí, čo a ako má rodič robiť a pravidelne to s ním konzultuje.
„VŠETKY DETI SÚ DOBRÉ“
...KAŽDÉ V NIEČOM INOM...
...všetko skúsime...ak nám to nepôjde, nevadí...každá skúsenosť sa ráta...
Každý robí chyby...aj my..., ale poučíme sa z nich,,, napravíme ich ak je to v našich silách... nezastavia nás a budeme hľadať nové riešenia,...ak bude potrebné poradíme sa s niekým ako ďalej... poprosíme o pomoc...
Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Kliknutím na tlačidlo "Súhlasím" vyjadrujete súhlas s anonymným používaním a uchovávaním cookies. Viac informácii